trešdiena, 2016. gada 28. septembris

Profesores idiotisms



LU prof. S.Lasmane: „Kas ir rezultāts universitātes intelektuālajai transformācijai? Rezultāts ir pētāms. Laikmetisks ideālista tips (!?) 20. gadsimta sākumā bija tas, kas uzbūvēja moderno (!?) Latvijas kultūru. Tas, kas attiecas uz šodienu, kādu mēs šo laikmetisko tipu gribam. Par to mums jādomā vēl un vēl. Tādēļ galvenais jautājums – kā nezaudēt universitātes intelektuālo profilu (!?), jaunā cilvēka intelektuālo transformāciju (!?) kā galveno uzdevumu, kas saistīts ar kultūru, riska sabiedrībā, proti, kad intelektu nomāc ne vairs ideoloģija, bet komercializācija, naudas un finanšu reliģija. Neuzskatu, ka tā nav vajadzīga, bet ne kā reliģija, formālas starptautisku publikāciju neskaitāmas atskaites, punktu sistēma, kuras dēļ cilvēki veic pētījumus un rada publikācijas, modernās tehnoloģijas determinisms (!?), kad ar tehnoloģiju palīdzību domā uzbūvēt intelektu un kultūru (!?), kā arī vēl viens riska faktors – populārā izklaides kultūra, smieklu kultūra, humora diskurss kā galvenais diskurss, ko bieži vien studenti prasa no profesora. Tāpēc mans pēdējais jautājums ir – vai, kā un kāds individuālais intelekts (!?) var atturēt no "pakļaušanās" un pasargāt no "jaunā barbarisma"?".

2 komentāri:

  1. Tipisks latviešu pseidointelektuālisma piemērs. Lai gudri izteiktos, kad principā neko gudru nevar pateikt, profesore spēlējās ar it kā gudriem vārdiem, nemaz nedomājot par to piemērotību un adekvātumu.

    AtbildētDzēst