Artis Ostups ( satori.lv): „Pelšs ir viens no
retajiem latviešu dzejniekiem, kurš savos darbos izmanto konceptuālajai mākslai
(un literatūrai) raksturīgas formas. Kas ir šīs formas? Jānis Taurens savā grāmatā "Konceptuālisms
Latvijā: domāšanas priekšnosacījumi" citē mākslas zinātnieka Tonija Godfrija
apgalvojumu, ka "konceptuālajai mākslai var būt viena no četrām formām:redīmeids, termins,
ko Dišāns izdomāja objektam ārpus mākslas pasaules, kurš pretendē būt jeb kuru
ierosina atzīt par mākslu, tādējādi noliedzot gan mākslas objekta unikalitāti,
gan mākslinieka rokas nepieciešamību; intervence, kurā kāds attēls, teksts vai lieta ir
ievietots negaidītā kontekstā, tādējādi pievēršot uzmanību šim kontekstam,
piemēram, muzejam vai ielai; dokumentācija, kurā reālais darbs, koncepcija vai
darbība var būt klātesoša vienīgi kā piezīmju, karšu, tabulu vai, visbiežāk, – fotogrāfiju liecība; vai vārdi, kad koncepcija, ierosinājums vai pētījums ir klātesošs
valodas formā".
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru